2016-17

Ο Ιούνιος ξεκίνησε με τις καλύτερες προδιαγραφές για τους μαθητές της Τρίτης και Τετάρτης τάξης καθώς την 1η του Ιούνη επισκεφθήκαμε το ΝΟΗΣΙΣ (Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας).

Αφού πήραμε το πρωινό μας στον άνετο χώρο που υπήρχε στην είσοδο, μπήκαμε στο Πλανητάριο. «Από τη Γη στο Σύμπαν» λεγόταν η ταινία που παρακολουθήσαμε. Ο θόλος της οροφής ήταν η οθόνη μέσω της οποίας ταξιδέψαμε στο Ηλιακό Σύστημα και τον Ήλιο, ζήσαμε τη γέννηση και το θάνατο των αστεριών, φτάσαμε πέρα από τον Γαλαξία έως την απεραντοσύνη του Σύμπαντος.

Σειρά μετά το Πλανητάριο είχε το Κοσμοθέατρο. Με τα 3d γυαλιά που παίρναμε στην είσοδό του, καθίσαμε στις αναπαυτικές καρέκλες. Πρώτη τρισδιάστατη ταινία ήταν «Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων» και δεύτερη «Δεινόσαυροι, οι γίγαντες της Παταγονίας». Η μεν πρώτη μιλούσε για τον πρώτο υπολογιστή του κόσμου που βρέθηκαν θραύσματά του στη θάλασσα των Αντικυθήρων από σφουγγαράδες. Στη δεύτερη ένας παλαιοντολόγος μιλούσε για τη ζωή δύο δεινοσαύρων που οστά τους βρέθηκαν στην Παταγονία ταξιδεύοντάς μας μέσα από έντονη δράση σε υπέροχα τοπία. Κι όλα αυτά με τη δύναμη της τεχνολογίας.

Τι απίθανη εκδρομή!

Στις 12 Μαΐου 2017 πήγαμε στο Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης τα τμήματα Ε΄1 και Ε΄2 με την καλή μας ξεναγό k. Μαρία Κυριακίδου. Σε αυτή την εκδρομή είδαμε διάφορες κολώνες που στήριζαν βυζαντινά κτίρια, ψηφιδωτά, αγγεία, βυζαντινά κοσμήματα αλλά και τα χρυσά κοσμήματα της αυτοκράτειρας, βυζαντινούς τάφους, ένα χρυσοκέντημα με τον Χριστό, βυζαντινά νομίσματα, ένα χρυσό τέμπλο. Αμέσως μετά πήγαμε στα τείχη της Θεσσαλονίκης. Και μετά στο Λευκό Πύργο, ο οποίος έχει 6 ορόφους και επάνω υπάρχει μία υπέροχη θέα της Θεσσαλονίκης. Μας άρεσε πάρα πολύ αυτή η εκδρομή και θέλουμε να ξαναπάμε!

Μαυρίδου Δέσποινα-Μάτη Παναγιώτα

Ξεκινήσαμε το πρωί της Πέμπτης, 16 Μαΐου, τα δύο τμήματα της Τετάρτης τάξης, για την επίσκεψή μας στον Αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας. Είχαμε διδαχθεί τόσα πολλά στην Ιστορία για τη Μακεδονία, τον Φίλιππο Β΄, τον Μέγα Αλέξανδρο και θέλαμε πολύ να επισκεφθούμε τα μέρη που έζησαν οι παραπάνω βασιλιάδες της Μακεδονίας.

Η παλιότερη ονομασία της Βεργίνας ήταν Αιγές. Η ονομασία προέρχεται από τη λέξη «αιξ» που στα αρχαία ελληνικά σημαίνει κατσίκα. Άρα οι Αιγές ήταν «η πόλη των κατσικιών». Για τις Αιγές έχουμε να πούμε ότι ήταν η πρώτη πρωτεύουσα του Μακεδονικού κράτους.

Το διώροφο λεωφορείο, μάς κατέβασε στον προορισμό μας μετά από δύο ώρες περίπου. Κάναμε στάση αρχικά για να κολατσίσουμε σε ένα εστιατόριο-καφετέρια.

Έπειτα, με την ξεναγό μας, κυρία Μαρία, ξεκινήσαμε για την είσοδο του Μουσείου. Η είσοδος έχει τη μορφή τύμβου στο χώμα ενώ εσωτερικά υπάρχουν 4 βασιλικοί τάφοι κι ένα Ηρώον καθώς κι εκθέματα των θησαυρών που βρέθηκαν στους τάφους. Πλήθος κτερισμάτων, αντικειμένων νοικοκυριού, αγγεία, κοσμήματα, νομίσματα, όπλα, εργαλεία κ.ά. Από τα πιο σημαντικά εκθέματα όμως, ήταν η περίφημη χρυσή λάρνακα με το αστέρι της Βεργίνας, το σύμβολο της Μακεδονικής Δυναστείας, η οποία βρέθηκε στον τάφο του Φιλίππου Β΄. Ήταν τρομερά εντυπωσιακή!

Αν κι έβρεχε ασταμάτητα καθόλη τη διάρκεια της εκδρομής μας, η μέρα αυτή θα μας μείνει αξέχαστη για τον πλούτο οπτικών ερεθισμάτων που αποκομίσαμε. Θέλουμε να ξαναπάμε!!

Στις 5, 6 και 7 Μαΐου η Στ΄τάξη επισκέφτηκε την Αθήνα στην καθιερωμένη τριήμερη εκδρομή της. Επισκεφτήκαμε πρώτα το Αττικό Ζωολογικό  Πάρκο και παρακολουθήσαμε την επίδειξη των δελφινιών. Συνεχίσαμε με την επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων, στην παλιά Βουλή, στο Μουσείο της Ακρόπολης, στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης όπου έλαβε χώρα και η αντίστοιχη ξενάγηση. Το πρόγραμμα γεμάτο, μας επέτρεψε ωστόσο να κάνουμε βόλτα στα στενά της Πλάκας και στο Μοναστηράκι. Δεν θα ξεχάσουμε και τη μοναδική εμπειρία που είχαμε στο Αστεροσκοπείο, στο Θησείο όπου βράδυ κάναμε ουρανογραφία και παρακολούθηση με το τηλεσκόπιο.

ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΕΚΔΡΟΜΗ!

Με πολλή χαρά στις 28-3-2017 πήγαμε στο μοναδικό μουσείο που είναι φτιαγμένο αποκλειστικά για τα παιδιά. Μέσα σ? ένα όμορφο χώρο που μας ταξίδεψε σε παλιότερες σχολικές στιγμές εμείς οι μαθητές της Ε΄ τάξης συμμετείχαμε στο πρόγραμμα «πολλά ταξίδια, μια Ευρώπη». Στόχος ήταν να μάθουμε για τις ευρωπαϊκές χώρες μέσα από παιχνίδια γεωγραφίας, ερωτήσεων και ζωγραφικής.

Χθες οι συμμαθητές μου κι εγώ, επισκεφθήκαμε το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης.

Μόλις κάναμε την πρωινή προσευχή στο σχολείο μας, ανεβήκαμε στο διώροφο λεωφορείο που μας περίμενε και σε μισή ώρα φθάσαμε στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το οποίο βρίσκεται στην οδό Αγίου Δημητρίου απέναντι από το γήπεδο μπάσκετ του Ηρακλή. Μόλις φτάσαμε, μας υποδέχτηκε η κυρία Νατάσα, η οποία ήταν μία από τις ξεναγούς του Μουσείου. Αφού κάναμε δυάδες όλα τα παιδιά, η ξεναγός μας έδειξε μερικά εκθέματα του Μουσείου. Αρχικά είδαμε λίγα στεφάνια από αγριελιά, τα οποία έπαιρναν ως έπαθλο οι Ολυμπιονίκες στα Αρχαία Χρόνια. Μετά μας  έδειξε κάποιες αφίσες σχετικές με τα αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αρχαιότητα. Στη συνέχεια είδαμε εικόνες από αρχαία ελληνικά στάδια. Όταν τέλειωσε η ξενάγηση, παίξαμε ένα επιτραπέζιο με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου νίκησε η ομάδα μου. Στο τέλος, αφού φάγαμε στο κυλικείο του Μουσείου, η τάξη μου βγήκε αναμνηστική φωτογραφία.

Ήταν μια πολύ όμορφη εκδρομή κι ελπίζω να επισκεφθώ και άλλα Μουσεία της περιοχής μας.

Σαραντίδου Δήμητρα Δ2

Το Α1 και τα 2 τμήματα της Β΄τάξης (Β1&Β2) του 1ου Δημ. Σχολ. Λαγκαδά την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο, στη Θεσσαλονίκη, για να παρακολουθήσουν πρόγραμμα διατροφής και πρόγραμμα Ολυμπιακών αθλημάτων.

Το πρόγραμμα διατροφής που παρακολούθησαν τα παιδιά ήταν εξαιρετικό και προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες και στο μαθησιακό και γνωστικό επίπεδο της κάθε τάξης. Έγινε παρουσίαση με κατηγορίες προϊόντων και μέσα από παιχνίδι δημιουργήθηκε από τα ίδια τα παιδιά η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και τονίστηκε η σημασία τους για κάθε άνθρωπο και ιδιαίτερα για τα παιδιά που είναι στην ανάπτυξη. Το πρόγραμμα είχε και βιωματικό χαρακτήρα. Περάσαμε στο εργαστήριο μαγειρικής- ζαχαροπλαστικής όπου τα ίδια τα παιδιά-ως μικροί ζαχαροπλάστες- φόρεσαν ποδιά και σκούφο και με όρεξη και μεράκι ζύμωσαν κι έπλασαν τα δικά τους μπισκότα που αφού ψήθηκαν στο φούρνο του εργαστηρίου είχαν τη χαρά να τα απολαύσουν.

Στα Ολυμπιακά αθλήματα η Α? τάξη παρακολούθησε σύγχρονα Ολυμπιακά αθλήματα και η Β΄ τάξη στίβο. Μετά από μια σύντομη αναφορά στην ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων τα παιδιά πέρασαν στη δράση και ως Ολυμπιακοί αθλητές είχαν την ευκαιρία να παίξουν σκυταλοδρομία αλλά  και να τρέξουν στο στίβο.

Η επίσκεψη άφησε σε παιδιά και δασκάλους θετικές εντυπώσεις και ήταν πραγματικά μια μοναδική εμπειρία.

Στις 9/3/2017 η Στ΄ τάξη επισκέφτηκε το πάρκο μελιού στο Ν. Ρύσιο. Ξεναγήθηκαν στο χώρο του πάρκου και ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους του πάρκου για τον κύκλο ζωής της μέλισσας. Στο τέλος  έφτιαξαν κεριά που τα πήραν μαζί τους. Ήταν μια ωραία εμπειρία!!!!! Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το μοναστήρι στη Σουρωτή όπου βρίσκεται ο τάφος του Αγίου Παϊσίου.

Tην Τετάρτη 15 Μαρτίου πήγαμε στο Βασιλικό Θέατρο και παρακολουθήσαμε την παράσταση ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΝΩΕ.

Λίγα λόγια για το έργο από τη σκηνοθέτιδα:

Ενώ ολόκληρος κόσμος βυθίζεται, μια κιβωτός παλεύει με τα κύματα. Ο προνοητικός Νώε, τα παιδιά και τα εγγόνια του, μαζί με δεκάδες ζώα, όχι μόνο ήμερα αλλά και άγρια, ταξιδεύουν και αγωνίζονται για την επιβίωση. Εναντίον τους δεν είναι μόνο τα κύματα, αλλά, στιγμές στιγμές, και οι μεταξύ τους σχέσεις. Στον περιορισμένο χώρο της κιβωτού, οι συγκάτοικοι συγκρούονται και συμφιλιώνονται, θυμώνουν και συγχωρούν, διαφωνούν και συνεργάζονται, απογοητεύονται και ελπίζουν. Γνωρίζουν καλύτερα τους άλλους αλλά και τον εαυτό τους. Κι αναρωτιούνται για ένα σωρό πράγματα: για τη φύση, τη θέση μας μέσα σε αυτήν, πόσο μαθαίνουμε μέσα από την ιστορία, πόσο ανοιχτοί είμαστε στο καινούργιο. Αν και σπάνια παίρνουν ικανοποιητικές απαντήσεις, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν την αξία του ταξιδιού.

Μια κιβωτός ανθρώπινων σχέσεων όπου αναγνωρί­ζουμε δικές μας συμπεριφορές και συναισθήματα και αναρωτιόμαστε:
Τι έχει αλλάξει μέσα στους αιώνες στις ανθρώπινες σχέσεις; Γιατί δεν μάθαμε να ζούμε με τους άλλους με μεγαλύτερη αρμονία, λιγότερο φόβο, περισσότερη
αγάπη και αλληλεγγύη;
Γιατί ο χαρισματικός και πρωτοπόρος Νώε, αμφισβη­τείται και αντιμετωπίζεται με καχυποψία από την ίδια του την οικογένεια; Εμείς πόσο ανοιχτοί είμαστε σήμερα στο καινούργιο και το διαφορετικό;
Γιατί οι σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της ίδιας οικογένειας είναι πάντα
τόσο δύσκολες;
Τι είναι χρήσιμο και τι άχρηστο στη φύση;
Ποιες μπορεί να είναι οι συνέπειες όταν διαταράσσουμε την ισορροπία της; Και γιατί το κάνουμε αυτό; Πόσο συνειδητοί είμαστε στις πράξεις μας;
Πώς αρχίζει η ζωή και πώς αντιμετωπίζουμε την απώλεια;
Πώς και γιατί ερωτευόμαστε;
Ποια είναι η σχέση μας με τα ζώα;
Ένα έργο που σφύζει από ενέργεια, τρυφερότητα και χιούμορ και αφορά μικρούς και μεγάλους καθώς καθρεφτίζει τον κόσμο μας, τις σχέσεις μας, τις ζωές μας.

Μια υπέροχη παράσταση από την οποία κερδίσαμε όλοι μικροί και μεγάλοι.

Στις 26 Ιανουαρίου οι Γ? και Δ? τάξεις πήγαμε στο Τελλόγλειο  Ίδρυμα. Είναι ένα μουσείο τέχνης. Όταν φτάσαμε η ξεναγός μας η κ. Άννα, μας είπε πώς να φερόμαστε στο χώρο. Είδαμε πολλούς πίνακες και μιλήσαμε για την ζωή του Ευγένιου Ντελακρουά. Δύο όμως απ? αυτούς, μας τράβηξαν περισσότερο την προσοχή. «Οι σφαγές της Χίου» που το θέαμα ήταν εντυπωσιακό. Το μάτι σου πήγαινε στον ξαπλωμένο αλλά και χτυπημένο άντρα. Ο δεύτερος πίνακας « Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου», απεικόνιζε μια γυναίκα μαχήτρια με τα χέρια ανοιχτά και το βλέμμα στραμμένο στους άντρες με τα όπλα. Ήταν μια όμορφη εμπειρία, επειδή ήρθαμε σε επαφή με την τέχνη και μας εντυπωσίασε πώς ένας Γάλλος ζωγράφος εμπνεύστηκε από ιστορικά γεγονότα της  Ελλάδος.

Βέρα Μιχαλοπούλου

Μαθήτρια της Δ΄τάξης

Στις 9 Νοεμβρίου 2016 οι τάξεις του σχολείου μας Γ1, Γ2, Δ1 και Δ2 επισκέφτηκαν το Δημοτικό Θέατρο Συκεών και παρακολούθησαν το μαύρο θέατρο " Οι άθλοι του Ηρακλή". Οι εντυπώσεις μας εξαιρετικές, μάθαμε ότι μπορούμε και εμείς να κάνουμε μικρούς άθλους αρκεί να ξεπεράσουμε τους φόβους μας.

Την 1η Δεκεμβρίου 2016 τα τμήματα Ε1 και Ε2 του σχολείου μας πήγαν εκδρομή στα ρωμαϊκά μνημεία. Η πρώτη μας στάση ήταν στη Ρωμαϊκή Αγορά (πλατεία Αριστοτέλους) όπου είδαμε πώς ήταν οι αγορές στα ρωμαϊκά χρόνια.

Η δεύτερη στάση ήταν στη Ροτόντα, τον περίκεντρο ναό του Αγίου Γεωργίου.

Ακολούθησε η Αψίδα του Γαλερίου (Καμάρα) και το συγκρότημα του Γαλεριανού Ανακτόρου, όπου είδαμε βίντεο με 3D αναπαράσταση του μνημείου.

Σε όλη τη διάρκεια είχαμε μαζί μας μια εξαιρετική ξεναγό την κ.Κυριακίδου Μαρία.

Περάσαμε υπέροχα και μάθαμε πολλά για την Θεσσαλονίκη της ρωμαϊκής εποχής.

Τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2016, οι μαθητές της Έκτης τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λαγκαδά, στο πλαίσιο του προγράμματος που υλοποιούμε με θέμα την υγιεινή διατροφή, επισκεφθήκαμε το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Εκεί, οι ειδικοί μας μίλησαν  για τις διατροφικές συνήθειες που πρέπει να ακολουθούμε και στη συνέχεια, μαγειρέψαμε με τις οδηγίες του σεφ μπισκότα βρώμης. Στο τέλος, φάγαμε τα μπισκότα που φτιάξαμε, τα οποία έγιναν πολύ νόστιμα, βγήκαμε φωτογραφίες και επιστρέψαμε με το λεωφορείο στο σχολείο μας.

Ήταν μια πολύ ωραία εκδρομή και θα μας μείνει αξέχαστη!!!

Την Πέμπτη στις 22 Δεκεμβρίου, η έκτη τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λαγκαδά, στο πλαίσιο του προγράμματος που κάνουμε για την υγιεινή διατροφή με τίτλο «Το φαΐ μου, η ζωή μου», επισκεφθήκαμε το EuropeanSchoolRadio. Εκεί, πραγματοποιήσαμε μία ζωντανή ραδιοφωνική εκπομπή! Όταν φτάσαμε στο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης, όπου έγινε η εκπομπή μας, στην αρχή, oκαθένας έκανε πρόβα τα λόγια του και ύστερα ξεκουραστήκαμε, κάνοντας ένα μικρό διάλειμμα. Στις 11:00, ξεκινήσαμε την εκπομπή μας. Όταν τελείωσε, επιστρέψαμε στο σχολείο με το λεωφορείο, ικανοποιημένοι από την απόδοσή μας. Αυτή η εκδρομή ήταν πολύ ξεχωριστή και γι? αυτό θα τη θυμόμαστε πάντα!!!

Το αρχείο της εκπομπής είναι διαθέσιμο για ακρόαση.

Μπορείτε να ακούσετε την εκπομπή κάνοντας τα εξής:

Μπείτε στην ιστοσελίδα www.europeanschoolradio.eu  πατήστε τη λέξη Συμμετοχές, ανοίγει η σελίδα και βρείτε το σχολείο (είναι 34ο στη σειρά κατάταξης). Όταν βρείτε το σχολείο μας στη δεξιά πλευρά της σειράς πατήστε το κουμπί Πληροφορίες, ανοίγει η καρτέλα του σχολείου μας και πατώντας Ιστορικό εκπομπών θα δείτε τις αποθηκευμένες εκπομπές, με κλικ στο κουμπί Αναπαραγωγή μπορείτε να ακούσετε τις εκπομπές που έχουν γίνει μέχρι σήμερα.

ΚΑΛΗ ΑΚΡΟΑΣΗ!!!!!!

Την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ και Δ΄ τάξης, επισκέφθηκαν το δάσος του Σέιχ-Σου για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα: Δάσος, το ??πράσινο εργοστάσιο??.

Η μέρα ήταν ηλιόλουστη. Η θέα προς το Θερμαϊκό κόλπο εκπληκτική. Τα παιδιά ξεκίνησαν το πρόγραμμα αφού χωρίστηκαν ανά τάξεις. Αρχικά έμαθαν κάποια πράγματα για το δάσος και για τα οφέλη του στον άνθρωπο. Έμαθαν χρησιμοποιώντας υλικά του περιβάλλοντος να ανάβουν φωτιά, να κατασκευάζουν καλύβα από καλάμια όπως και φωλιά για τα πουλάκια. Διδάχθηκαν τον προσανατολισμό μέσα στο δάσος χρησιμοποιώντας τον ήλιο και μία πυξίδα. Το πρόγραμμα και η επίσκεψη έκλεισαν με το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού.

Στις 20 Oκτωβρίου η Α΄και η Β΄τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκε τον κινηματογράφο «AssosOdeon? όπου παρακολούθησε την παιδική ταινία «Ψάχνοντας τη Ντόρη» . Σε ένα άνετο και φιλόξενο χώρο οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τη συνέχεια της πολύ επιτυχημένης ταινίας «Ψάχνοντας το Νέμο». Η ταινία, με μηνύματα πάνω στην ανοχή της διαφορετικότητας, τις έννοιες «οικογένεια» και «αλληλεγγύη» μας ενθουσίασε, καθώς ζήσαμε μαζί με τους ήρωες μια περιπέτεια γεμάτη γέλιο, συγκίνηση, αγωνία και παράλληλα πήραμε ένα μάθημα ζωής με την επιστροφή στις ρίζες της «ξεχασιάρας» Ντόρη.

Στις  18/10/2016  η ΣΤ και η Ε τάξη  επισκέφθηκαν το σπίτι του Παύλου Μελά,το Σπήλαιο του Δράκου και τον Λιμναίο Οικισμό. Η ξενάγηση στο σπήλαιο και στον Λιμναίο Οικισμό ήταν λεπτομερής και ενδιαφέρουσα το ίδιο και στο σπίτι του Παύλου Μελά μόνο που ήταν λίγο συγκινητική. Ευχόμαστε να ξαναπάμε και να επισκεφθούμε πολλά περισσότερα μέρη!