2015-16

Την Τρίτη 14 Ιουνίου πήγαμε ημερήσια εκδρομή στο Κτήμα Λίκνο. Τα παιδιά ξεχύθηκαν στον χώρο κυλίστηκαν στο χόρτο, έτρεξαν, έπαιξαν ποδόσφαιρο, μπάσκετ, έκαναν κούνιες, αναρρίχηση, ποδηλασία, ιππασία ζώντας έτσι μοναδικές στιγμές και αποκτώντας καινούργιες εμπειρίες. Ήταν μια πολύ όμορφη εκδρομή!

Πήγαμε και φέτος στην Αθήνα όπως κάθε χρόνο με τους μαθητές και τους γονείς της ΣΤ τάξης. Γεμάτη εικόνες, γνώσεις αλλά και λίγο .. επεισοδιακή ήταν η εκδρομή μας φέτος.. Εμείς όμως κρατάμε μόνο τις ευχάριστες στιγμές, την εμπειρία του Αττικού Πάρκου, την απίστευτη Ακρόπολη, το εκθαμβωτικό Μουσείο, τη Βουλή, την αλλαγή της Προεδρικής Φρουράς, το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο με όλη τη σύγχρονη ιστορία της πατρίδας μας, το Θωρηκτό Αβέρωφ..Να είμαστε γεροί και του χρόνου!!

Στις 12-5-2016 οι μαθητές της τετάρτης τάξης ταξιδέψαμε μέχρι τη Βεργίνα Ημαθίας για να επισκεφτούμε το ομώνυμο μουσείο και να δούμε από κοντά τα σπουδαία μακεδονικά ευρήματα και τον τάφο του Φιλίππου του Β'. Το μουσείο ήταν επιβλητικό με τον χαμηλό φωτισμό του και μας ταξίδεψε έτσι στα ελληνιστικά χρόνια.

Περάσαμε όμορφα βλέποντας από κοντά όλα όσα γνωρίσαμε διαβάζοντας το βιβλίο της Ιστορίας μας.

Στις 19 Απριλίου2016 οι μαθητές της Β' τάξης είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τα εργαστήρια και το θερμοκήπιο του ΕΠΑΛ Λαγκαδά. Εκεί τους υποδέχτηκε η κα Κατερίνα Γαρούφα, καθηγήτρια Γεωπονίας, για να τους ξεναγήσει. Τα παιδιά είδαν, άκουσαν, μύρισαν και φύτεψαν λουλούδια. Στο τέλος πήραν τα δωράκια τους, από δύο γλαστράκια, κι όλοι φύγαμε χαρούμενοι.

Η μέρα μας την Πέμπτη 14 Απριλίου ξεκίνησε υπέροχα. Είχαμε την επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Με την όμορφη λιακάδα ανεβήκαμε στο διώροφο λεωφορείο μαζί με τα 2 τμήματα της Ε' τάξης. Καθώς φτάσαμε κατευθυνθήκαμε στην καφετέρια του Μουσείου, όπου σε έναν εξωτερικό χώρο με αγάλματα φάγαμε το πρωινό μας καθισμένοι σε παρεούλες.

Στις 10:30 ξεκίνησε η ξενάγησή μας με την ξεναγό κ. Μαρία. Επισκεφτήκαμε πολλές αίθουσες. Αυτά που μας εντυπωσίασαν περισσότερο ήταν ο κρατήρας  του Δερβενίου, το τεράστιο ψηφιδωτό πατώματος με αναπαράσταση από τη ζωή του Διονύσου, ο σκελετός της κοπέλας, ο λευκός χιτώνας. αγγεία, αγάλματα, νομίσματα, κοσμήματα και πολλά άλλα.

Η εκδρομή μας τερματίστηκε με βόλτα στο Λευκό Πύργο, όπου και ήταν το σημείο συνάντησής μας με την Ε' τάξη και το τέλος μιας όμορφης μέρας...

Πριν λίγες μέρες, στις 12-4-2016, η έκτη τάξη του σχολείου μας διοργάνωσε μια εκδρομή στο Μουσείο Βαλκανικών Πολέμων. Βρίσκεται στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, που απέχει 20 χμ. από την πόλη και είναι δίπλα στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης- Έδεσσας.

Το κτίριο όπου στεγάζεται το Μουσείο από το 1999, χρησιμοποιήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 1912 για τις διαπραγματεύσεις μεταξύ του διαδόχου Κωνσταντίνου και των αντιπροσώπων του διοικητή των οθωμανικών δυνάμεων Χασαν Ταχσίν Πασά, για την παράδοση της Θεσσαλονίκης στον ελληνικό στρατό.

Το σπίτι αυτό είναι τριώροφο με πολλά  δωμάτια και ένα συντριβάνι στο κέντρο της εισόδου.

Πριν πολλά χρόνια έμενε μια μεγάλη εύπορη οικογένεια, η οικογένεια Μοδιάνο.

Τα Τελευταία χρόνια το αρχοντικό αυτό σπίτι έχει μετατραπεί σε Μουσείο, όπου εκτίθενται πίνακες, λιθογραφίες, ξίφη, παράσημα, όπλα, στολές και άλλα κειμήλια του στρατού της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Βουλγαρίας, της Σερβίας, του Μαυροβούνιου και της Ρουμανίας. Τα κειμήλια αυτά εκτίθενται στο ισόγειο του κτιρίου, σε προθήκες, σε κάθε στρατιωτική δύναμη χωριστά. Οι πίνακες απεικονίζουν την ηγεσία του ελληνικού στρατού και του στόλου, τον Ταχσίν Πασά να υπογράφει την παράδοση της πόλης και τις σημαντικότερες στιγμές των Βαλκανικών πολέμων (1912-1913).

Επίσης μάθαμε για τον ναύαρχο Βότση, που βύθισε την τουρκική ναυαρχίδα, Φετίχ Μπουλέντ στο Θερμαϊκό κόλπο  όπου παραμένει βυθισμένη ακόμα και σήμερα, σκεπασμένη  με πολλή άμμο. Οι ελληνικές αρχές χρησιμοποίησαν το κατάρτι της ως ιστό για την ελληνική σημαία που υψώθηκε στον Λευκό Πύργο και που συμβόλιζε την  Ελληνική κυριαρχία στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας, ιστός που παραμένει εκεί ως  σήμερα.

Μετά τη θεωρία η πράξη! Οι μαθητές της Β' τάξης επισκέφτηκαν την Αμερικανική Γεωργική Σχολή στις 4 Απριλίου για να παρακολουθήσουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναφορικά με το γάλα. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους ( φάρμα, αρμεκτήριο, στάβλους), είδαν τη διαδικασία της εμφιάλωσης, δημιούργησαν τις δικές τους ετικέτες και γεύτηκαν μία νοστιμότατη κρέμα φτιαγμένη από το γάλα της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής. Ήταν μια όμορφη μέρα κοντά στην φύση!

Tη Δευτέρα 4 Απριλίου 2016  οι μαθητές της Α? Τάξης του 1ου δημοτικού σχολείου Λαγκαδά επισκεφτήκαμε το αγρόκτημα της Αμερικάνικης Γεωργικής  Σχολής. Στόχος του προγράμματος ήταν να πληροφορήσει τους μαθητές για τη λειτουργία και την παραγωγή ενός σύγχρονου  αγροκτήματος καθώς και πώς αυτή συνδέεται με την  ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή.Οι μαθητές ξεναγήθηκαν σε διάφορους χώρους όπως ο αμπελώνας, ο κήπος των μυρωδικών, ο ελαιώνας, το οινοποιείο,το βουστάσιο, το γαλακτοκομείο, τα θερμοκήπια και το κοτέτσι. Στο τέλος του προγράμματος ο κάθε μαθητής μεταφύτευσε το δικό του αρωματικό φυτό.

Στις 5/3/2016 τα παιδιά της Δ' τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λαγκαδά πήγαμε στο παγοδρόμιο, όπου περάσαμε καταπληκτικά. Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε όλοι πατινάζ με τη βοήθεια εκπαιδευτών και να παίξουμε, να χορέψουμε, να γελάσουμε. Πέσαμε, σηκωθήκαμε, ξαναπέσαμε και ξανασηκωθήκαμε κι έτσι δοκιμάσαμε την ισορροπία και τις δυνάμεις μας.  Ήταν μια εξαιρετική, διαφορετική εμπειρία.

Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου η Eτάξη πήγε επίσκεψη στον Iερό Mητροπολιτικό ναό  της Αγίας Παρασκευής του Λαγκαδά ! Ένας ιερέας μας    έδωσε πολλές πληροφορίες για τον ιερό ναό, όπως για την Αγία Τράπεζα, για το ιερό, για τους πολυελαίους και για τα αντικείμενα της εκκλησίας. Αμέσως μετά πήγαμε στο θρησκευτικό μουσείο και μάθαμε για τηi εικόνες του Χριστού και πολλά άλλα.  Η επίσκεψη αυτή ήταν εξαιρετική και άρεσε σε όλους !

Αναστασιάδης Αναστάσιος  Ε΄1

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ( της Φράνσις Χόντγκσον Μπάρνετ) συμβολίζει τον αφρόντιστο εσωτερικό μας κόσμο που όταν τον ανακαλύπτουμε μέσω της αγάπης για τον άνθρωπο κατανοούμε σε βάθος τη φύση μας και τη δύναμή μας.

Την ομώνυμη παράσταση παρακολούθησαν οι μαθητές της Α', Β' και Γ' τάξης στις 22/1/2016 στο Βασιλικό θέατρο Θεσσαλονίκης. Τους μαθητές μάγεψαν οι ηθοποιοί με τις φωνές, τα ακροβατικά χορευτικά και η υποκριτική τους ικανότητα. Ήταν μια εξαίσια παράσταση!!!

Στις 10-2-2016 οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λαγκαδά επισκέφτηκε τον πολυχώρο Νouvelle  στην περιοχή του Ωραιοκάστρου.

Εκεί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά ένα αρχαιοελληνικό αγρόκτημα με διάφορες σκηνές από την καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων όπως είδαμε μέσα από το μάθημα της Ιστορίας της Δ΄ Δημοτικού. Στη συνέχεια μάθαμε για τη διατροφική πυραμίδα και οι διατροφολόγοι μας μίλησαν για τη σημασία της υγιεινής διατροφής.

Μια από τις καλύτερες εκδρομές που έχουμε πάει είναι η εκδρομή στο Μουσείο της Κοζάνης. Εκεί πέρα είδαμε πολλά περίεργα ζώα, αστραφτερά απολιθώματα,παλιά επαγγέλματα, πράγματα από τους ηρωικούς πολέμους μας και πολλά άλλα.

Όμως αυτό που ξεχώρισε στο μυαλό μας σ' συτήν την εκδρομή είναι το εργοστάσιο της ΔΕΗ. Εκεί μας μίλησε ο κύριος Ισαάκ ο οποίος ήταν πολύ έμπειρος. Στο εργοστάσιο μας έδειξαν πως φτιάχνεται το ρεύμα που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας. Ούτε που μπορούσαμε να το φανταστούμε ότι γίνεται έτσι.

Και κάπως έτσι τελείωσε η εκδρομή στην Κοζάνη. Ήταν ωραία εμπειρία. Σας ευχόμαστε να την επισκεφτείτε κι εσείς.

Οι μαθήτριες της Ε1 τάξης: Αργυρώ Κεφαλά, Ζαφειρούλα Μάτη ( βοήθησαν Μαρία Ιωαννίδου και Μελίνα Αλ Ντασούκι)

Την Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015 η Στ? τάξη του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λαγκαδά επισκέφτηκε το Πολεμικό Μουσείο στην Θεσσαλονίκη. Αρχικά μπήκαμε στην αυλή και είδαμε διάφορα τανκς και ένα αεροπλάνο. Αργότερα μπήκαμε στο τεράστιο και πανέμορφο Μουσείο. Ο  ξεναγός μας είπε και μας έδειξε πολλές εικόνες από σημαντικούς πολέμους. Τέλος μπήκαμε σε μία αίθουσα και παρακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα για "τα δικαιώματα του ανθρώπου??. Περάσαμε  τέλεια!!

Κυριακή Καπετάν Κώστα

Μια χειμωνιάτικη μέρα οι δύο μεγαλύτερες τάξεις του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λαγκαδά πήγαν μια εκδρομή στο ΝΟΗΣΙΣ για να μάθουν για την ιστορία της τεχνολογίας και τις αρνητικές συνέπειες του καπνίσματος.

Στην αρχή στα τρία μουσεία που είχαν θέμα την τεχνολογία, μεγαλύτερη εντύπωση μας έκανε το Τεχνοπάρκο. Στη συνέχεια πήγαμε στον προσομοιωτή για να απολαύσουμε μια περιπέτεια στο Σινικό Τείχος. Κατόπιν μερικά παιδιά πήγαμε στα αναμνηστικά. Στο τέλος μια κυρία μας μίλησε για το κάπνισμα και τους κινδύνους που κρύβει.

Μας άρεσε τόσο πολύ που ευχαρίστως θα ξαναπηγαίναμε!!!

Οι μαθητές της Ε' και Στ' τάξης.

Την Τρίτη 24 Νοέμβρη 2015 πήγαμε -η Τρίτη τάξη του σχολείου μας- επίσκεψη στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή. Στην είσοδο μας περίμεναν οι υπεύθυνοι- εμψυχωτές- των δραστηριοτήτων. Μας ανέλαβαν ένας το κάθε τμήμα.

Πήγαμε στο εργαστήρι πηλοπλαστικής όπου κάναμε τραγόμορφες μάσκες, ένα αντίγραφο από αρχαίο ελληνικό αγγείο από πηλό και στεφανωθήκαμε με κλαδί ελιάς. Στη συνέχεια βγήκαμε έξω και παίξαμε ομαδικά παιχνίδια από την αρχαιότητα όπως ασκολιασμό, υίγκα και διελκυστίνδα. Έπειτα σε ένα ειδικό χώρο κάναμε ανασκαφή με φτυαράκια και πινέλα ανακαλύπτοντας τμήματα από σπασμένα αγγεία. Τέλος επισκεφθήκαμε τον αμπελώνα όπου είδαμε το φυτό αμπέλι από κοντά και μιλήσαμε γι΄αυτό.

Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και δημιουργική επίσκεψη!

Την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015 τα δύο τμήματα της Δ΄τάξης (Δ1 και Δ2) πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Παιδικό Μουσείο Θεσ/νίκης  για να παρακολουθήσουμε τα προγράμματα «Γίνομαι αρχιτέκτονας» και «τα παιχνίδια ζωντανεύουν». Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε  διάφορα είδη σπιτιών και μάθαμε τα αρχιτεκτονικά σχέδια που αλλάζουν με τις εποχές καθώς και πως μπορούμε να κατασκευάσουμε από απλά υλικά ένα σπίτι . Έτσι ο καθένας μας έφτιαξε το δικό του σπίτι.

Στο δεύτερο πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε το προσωπικό του Mουσείου μας έδειξε τα πρώτα παιχνίδια της αρχαιότητας αλλά και την πρώτη κούκλα που φτιάχτηκε με χαρτοπολτό και αλευρόκολλα. Ενθουσιαστήκαμε και εντυπωσιαστήκαμε . Οι υπεύθυνες κυρίες του προγράμματος αφού έκαναν μια αναδρομή από τα παιχνίδια του χτες στα παιχνίδια του σήμερα έπαιξαν μαζί μας ένα παιχνίδι . Στο τέλος κατασκευάσαμε ένα δικό μας καρουζέλ.  Ήταν μια συναρπαστική εμπειρία και περάσαμε θαυμάσια!

Oι μαθητές του Δ1 και Δ2.

Την 1/12/2015 πήγαμε εκπαιδευτική εκδρομή στους "Μικρούς Ήρωες" για να λάβουμε μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Από το σιτάρι στο ψωμί". Στην αρχή παίξαμε ομαδικά αθλήματα. Όταν ήρθε η σειρά μας μπήκαμε στην αίθουσα και είδαμε ένα βίντεο από τα παλιά τα χρόνια πως δούλευαν για να ετοιμάσουν το αλεύρι. Ύστερα φορέσαμε ποδιές και σκούφους! Ρίξαμε το αλεύρι, τη μαγιά και νερό στις λεκανίτσες  και αρχίσαμε να ζυμώνουμε. Ήταν υπέροχη εμπειρία! Στο τέλος φάγαμε από ένα ψωμάκι και φύγαμε. Ήταν καταπληκτικά!

Στις 17 Nοεμβρίου επισκεφθήκαμε το μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα.

Η υπεύθυνη του μουσείου μας ξενάγησε και μας μίλησε για τον αγώνα.Έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι με μυστικούς κώδικες. Αμέσως μετά κατεβήκαμε στον τελευταίο όροφο όπου παρακολουθήσαμε έξι διαφορετικές ταινίες. Επίσης παρακολουθήσαμε και μια ταινία με την πορεία του Παύλου Μελά.Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία!Επισκεφθήκαμε επίσης την κρύπτη που συνέδεε την Μητρόπολη με το ελληνικό προξενείο στα χρόνια της τουρκοκρατίας.

Παναγιώτης Ρούσσος ΣΤ2

Την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015, τα τμήματα Α1, Α2, Β1, Β2, Γ1, Γ2 επισκεφτήκαμε το παραδοσιακό οινοποιείο του Ανέστη Μπαμπατζιμόπουλου το οποίο βρίσκεται στην περιοχή της Όσσας , μέσα σε πανέμορφο φυσικό περιβάλλον. Η επίσκεψη μας ξεκίνησε με μια βόλτα στους αμπελώνες του κτήματος για να δούμε από κοντά τον τρόπο που μεγαλώνουν τα αμπέλια και να γνωρίσουμε τις διάφορες ποικιλίες από τις οποίες βγαίνει το κρασί. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το οινοποιείο και  είδαμε τη διαδικασία που ακολουθείται από τη γλευκοποίηση των σταφυλιών μέχρι την τελική εμφιάλωση του κρασιού. Κατεβήκαμε στο κελάρι, είδαμε τα δρύινα βαρέλια που ωριμάζει το κρασί και θαυμάσαμε αντικείμενα από την Κωνσταντινούπολη. Στο τέλος  παίξαμε  στο κτήμα απολαμβάνοντας  το φύση και τη συζήτηση με τον κύριο Μπαμπατζιμόπουλο.

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Μπαμπατζιμόπουλο για την φιλοξενία του και την ευγενική  ξεναγό μας !