2017-18

Στα πλαίσια της Ημέρας Αθλητισμού με μεγάλο ενθουσιασμό το σχολείο μας πραγματοποίησε τις καθιερωμένες πια αθλητικές εκδηλώσεις στον χώρο Soccer Club. Tα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με διάφορα αθλήματα όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϋ, χάντμπολ, χορό και έναν στίβο περιπέτειας. Ο καιρός ήταν υπέροχος και έκανε τη μέρα και τις δραστηριότητες πιο ευχάριστες. Περάσαμε υπέροχα!

To τριήμερο 25-27 Μαΐου η Στ τάξη πραγματοποίησε την τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της στην Αθήνα όπου επισκέφθηκε την Βουλή, το Αττικό Πάρκο, το Εθνικό ιστορικό Μουσείο, το Αστεροσκοπείο κ.α. Ήταν 3 γεμάτες και κουραστικές ημέρες που όμως περάσαμε πολύ όμορφα μικροί και μεγάλοι. Οι φωτογραφίες μιλούν καλύτερα..

 

 

 

 

 

 

 

 

Την Παρασκευή 18 του Μάη τα δύο τμήματα της Δ΄ τάξης του σχολείου μας επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.

Όταν φτάσαμε συναντήσαμε τη ξεναγό μας, η οποία μας μίλησε για τη Μακεδονία στην αρχαιότητα και όλα όσα συνέβησαν στην περιοχή των Αιγών την εποχή του Φιλίππου του Β΄ και στη συνέχεια στα χρόνια του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Όταν μπήκαμε στο χώρο της ξενάγησης,  ο οποίος ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακός, είδαμε πολλούς τάφους, δύο χρυσές λάρνακες, όπου από πάνω τους είχαν ένα χρυσό στεφάνι, πανοπλίες, ασπίδες, επιτύμβιες στήλες, κτερίσματα και πολλά άλλα εκθέματα, που βρέθηκαν εκεί.

Αυτό που μου έκανε μεγάλη  εντύπωση είναι ότι όλα αυτά που είδαμε έμειναν χιλιάδες χρόνια θαμμένα κάτω από τη γη.

Μου άρεσαν όλα, αλλά περισσότερο οι τάφοι  του Φιλίππου, γιατί  ήταν πολύ μεγάλοι και πάνω τους υπήρχαν πολλές ζωγραφιές.

Νιώθω χαρούμενη που μπόρεσα και έζησα αυτή την υπέροχη εμπειρία!!!

Τζιοβάρα Ιωάννα Δ1

Σήμερα 30 Απριλίου επισκεφτήκαμε το Μουσείο Βαλκανικών Πολέμων στο χωριό Γέφυρα της Θεσσαλονίκης. Μέσα στο κτίριο που στεγάζεται το μουσείο χαράχτηκαν τα τελικά επιτελικά σχέδια που οδήγησαν στην απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Μαθητές και δάσκαλοι παρακολουθήσαμε μια εκπαιδευτική ταινία με τα ιστορικά γεγονότα εκείνης της περιόδου και στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο κυρίως κτίσμα της έπαυλης με τα πολύτιμα εκθέματα, που αποπνέουν κάτι από τη μεγαλειώδη ατμόσφαιρα εκείνων των ημερών. Κάθε Μακεδόνας και κάθε τουρίστας θα έπρεπε να επισκεφτεί το Μουσείο για να δει με τα μάτια του την Ιστορία της περιοχής και το παρασκήνιο της εποχής. 

                                                                                                                                                                               Γιάννης Κυριακίδης ΣΤ' 2

 

                           

                                                                                                                                                          

Στις 30 Απριλίου ημέρα Παρασκευή η Ε' τάξη επισκέφτηκε το αγρόκτημα Απολλώνια Ίλη στη Ρεντίνα με σκοπό να συμμετέχει σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα, αλλά και να γνωρίσει από κοντά τις ελληνικές ράτσες αλόγων και να μάθει την ιστορία τους. Τα παιδιά με ιδιαίτερη χαρά έπαιξαν περιβαλλοντικά παιχνίδια, έμαθαν για τη φροντίδα ενός αλόγου, παρακολούθησαν μια επίδειξη οργώματος με άλογο. Στο τέλος διασκέδασαν κάνοντας και τα ίδια ιππασία. Ο καλός καιρός, το ευχάριστο φυσικό περιβάλλον, η υπέροχη παρέα και η ζεστή φιλοξενία των ανθρώπων του αγροκτήματος έκαναν αυτή την εκδρομή αξέχαστη!!!

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος της ιστορίας της Γ' τάξης επισκεφτήκαμε στις 27 Απριλίου το σπήλαιο των Πετραλώνων καθώς και το Μουσείο. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν καθώς ήταν η πρώτη φορά που έμπαιναν σε σπήλαιο. Η εκδρομή έκλεισε με προσκύνημα στο Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη Θεολόγου Σουρωτής. Περάσαμε πολύ όμορφα!

Στις 16 του Απρίλη η Α΄ τάξη με τους μαθητές της και τις δασκάλες της, πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στον Εύοσμο, και συγκεκριμένα στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου.

Το πάρκο περιλαμβάνει δρόμους, πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, νησίδες, ποδηλατολωρίδες, διαφόρων ειδών σημάνσεις καθώς και παιδικά ποδήλατα.

Τα παιδιά αρχικά ενημερώθηκαν στον χώρο του αμφιθεάτρου από το προσωπικό του πάρκου για την ασφαλή κυκλοφορία και οδήγηση στους δρόμους με τη βοήθεια φωτογραφικού υλικού.

Έπειτα από ένα διάλειμμα για κολατσιό, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και περπάτησαν στους χώρους του πάρκου για να γνωρίσουν και στην πράξη πώς πρέπει να κυκλοφορούν με ασφάλεια είτε ως πεζοί είτε ως οδηγοί.

Στη συνέχεια η κάθε ομάδα φόρεσε διαφορετικού χρώματος φανέλες, κίτρινου και πορτοκαλί, διαχωρίζοντας τους πεζούς από τους ποδηλάτες. Οι πεζοί ξεχύθηκαν στους χώρους του πάρκου και οι ποδηλάτες -αφού φόρεσαν κράνη για την ασφάλειά τους- μπήκαν και αυτοί στην κυκλοφορία. Έπειτα από αρκετή πεζοπορία και ποδηλασία που έκαναν εναλλάξ οι δυο ομάδες, η επίσκεψη τέλειωσε με ελεύθερο παιχνίδι στις δυο μεγάλες αμμοδόχους του πάρκου.

Ήταν μια μέρα υπέροχη, γεμάτη με γνώσεις, παιχνίδι και διασκέδαση!

Επειδή αγαπάμε το θέατρο και πιστεύουμε ότι αποτελεί μέρος της γενικότερης παιδείας των νέων αφιερώσαμε μια ολόκληρη μέρα σ' αυτό. Όλο το σχολείο παρακολουθήσαμε την παράσταση ΕΛΙΖΑ του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Ήταν μια ξεχωριστή παράσταση που ενθουσίασε όλα τα παιδιά μικρά και μεγάλα. Τα σκηνικά ήταν εντυπωσιακά, τα κοστούμια πλούσια και οι ηθοποιοί για ακόμα μια φορά υπέροχοι. Περάσαμε πολύ όμορφα!

Χτες στις 21/2/2018 ταξιδέψαμε στη βυζαντινή εποχή... Επισκεφτήκαμε το Επταπύργιο, τον πύργο του Τριγωνίου, τον Άγιο Δημήτριο και τη Μονή Βλατάδων. 

Και να οι εντυπώσεις μας: 

Μου έκανε εντύπωση η κρύπτη του ναού του Αγίου Δημητρίου, γιατί ήταν σαν μουσείο και δεν υπάρχει σε καμία εκκλησία. Αναστασία Κ. 

Ήταν πολύ ωραία η κρύπτη. Σε κανένα άλλο μέρος δεν έχω δει υπόγειο μέρος. Μου άρεσε ο πύργος του Τριγωνίου και το Επταπύργιο. Άντζελα

Το φρούριο, που ήταν φυλακές ήταν εντυπωσιακό. Μου άρεσε επειδή φαινόταν όλη η Θεσσαλονίκη και το λιμάνι και είχε μια τεράστια πύλη. Αλλά αυτό που με εντυπωσίασε πιο πολύ ήταν η Μονή Βλατάδων. Εκεί έχουν χειρόγραφα που τα κάνουν ηλεκτρονικά αρχεία. Στέφανος Λ. 

Μου άρεσε πολύ, γιατί έμαθα πότε, πώς και σε τι χρησίμευαν πολλά μνημεία και εκκλησίες. Το αγαπημένο μου σημείο στην ξενάγηση ήταν η εκκλησία του Αγίου Δημητρίου και κυρίως η κρύπτη. Αλεξία

Η κυρία που μας έκανε ξενάγηση μας είπε σημαντικά πράγματα που δεν ξέραμε. Εμένα μου έκανε εντύπωση η ιστορία που μας είπε για τη ζωή του Αγίου Δημητρίου και ο πύργος του Τριγωνίου. Εύη

Πιο πολλή εντύπωση μου έκανε ο Άγιος Δημήτριος. Είναι πολύ μεγάλη εκκλησία. Δημήτρης 

 

 

 

Mε πολλή χαρά και ενθουσιασμό το σχολείο μας παρακολούθησε στις 31/1 την παράσταση της θεατρικής ομάδας των δασκάλων και νηπιαγωγών νομού Θεσσαλονίκης στο θέατρο Άνετον. Τα παιδιά γέλασαν, διασκέδασαν, αλλά και πήραν μαζί τους τα μηνύματα αυτής της παράστασης. Μηνύματα για αλληλεγγύη και συνεργασία, αλλά και για μία ζωή σε έναν κόσμο πραγματικό, με αληθινούς φίλους και όχι ψηφιακούς. Ήταν μια ξεχωριστή μέρα!

  Επισκεφτήκαμε το πλανητάριο στις 22 Ιανουαρίου 2018. Σκοπός της εκδρομής ήταν να μας πληροφορήσει για το κάπνισμα. Μας μίλησαν, ακολούθησε συζήτηση, είδαμε και κάτι ζωγραφικά έργα κατά του καπνίσματος που έκαναν κάποια παιδιά. Μας έδωσαν και αφίσες για να τις βάλουμε στο σχολείο. Μετά από το πρόγραμμα είχαμε χρόνο να περιηγηθούμε και στο Πλανητάριο και να παρακολουθήσουμε μια ταινία με θέμα την ενέργεια του Σύμπαντος. Βέβαια μπήκαμε και στον προσομοιωτή, έτσι για να ζήσουμε την εμπειρία του διαστήματος. Αυτή η εκδρομή ήταν η καλύτερη!                                      

Δημήτρης Καβαρινός, Άννα Τσαρίδου

Στο πλαίσιο τους μαθήματος της Γλώσσας " το παιδικό παιχνίδι" η τρίτη τάξη επισκέφθηκε το Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στον χώρο, που ήταν διαμορφωμένος σε σχολική τάξη του προηγούμενου αιώνα, και παρακολούθησαν ανάλογα video. Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με διαδραστικά παιχνίδια σχετικά με την εκπαίδευση του παρελθόντος. ΩΡΑΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ!

  Με αφορμή το ανάλογο μάθημα της ιστορίας για τον μυθικό ήρωα Θησέα, η τρίτη τάξη παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση "Θησέας και Αριάδνη στο νησί των Ταύρων" στο θέατρο "Κολοσσαίον". Η παράσταση ήταν καθηλωτική, καθώς τα υπέροχα σκηνικά η πρωτότυπη μουσική εναλλάσσονταν με τα καταπληκτικά ακροβατικά των ηθοποιών. Απλά μοναδική!

Στις 6 του Δεκέμβρη, ημέρα Τετάρτη, οι Α΄ και Β΄ τάξεις παρακολούθησαν στον Πολυχώρο των  Μικρών  Ηρώων στην Πολίχνη, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:  Μεσογειακή Διατροφή-«Είμαστε ό,τι τρώμε».

Οι μικροί μαθητές με εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό τρόπο, έμαθαν:

  • για την αξία των τροφών
  • ποιες είναι οι κακές διατροφικές συνήθειες που βλάπτουν τον οργανισμό
  • γνώρισαν τις ομάδες των τροφών και κατασκεύασαν τη διατροφική πυραμίδα
  • έμαθαν την αναγκαιότητα κατανάλωσης τροφών από όλες τις ομάδες και
  • συνειδητοποίησαν ότι η δημιουργία και η διατήρηση ενός υγιούς οργανισμού, επιτυγχάνεται με τον συνδυασμό μιας ισορροπημένης διατροφής και συστηματικής άσκησης.

Οι αθλητικές δραστηριότητες προσαρμοσμένες στην ηλικία των παιδιών ολοκλήρωσαν ευχάριστα το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Μια ηλιόλουστη, αλλά λίγο κρύα Τρίτη πρωί αφήσαμε το σχολείο και ξεκινήσαμε για μια βολτα στη φύση.  Ξεναγοί μας ήταν δύο ευγενέστατες κυρίες από τον Φορέα Διαχείρισης των Λιμνών Βόλβης Κορώνειας. Οι στάσεις μας ήταν πολλές…Νυμφόπετρες, υπεραιωνόβια πλατάνια, Απολλωνία. Στην Απολλωνία στο κέντρο ενημέρωσης του Φορέα Διαχείρισης μείναμε αρκετά γιατί, αφού ενημερωθήκαμε για τον υδροβιότοπο και τις ομορφιές της περιοχής, γίναμε ερευνητές οι ίδιοι. Μελετήσαμε τους μικροοργανισμούς του νερού από δείγμα και διαπιστώσαμε την καθαρότητά του. Ήταν ενδιαφέρον.

 Έπειτα, ξεχυθήκαμε στη φύση στα Λουτρά της Απολλωνίας για παρατήρηση άγριων πουλιών με τηλεσκόπιο. Ανακαλύψαμε αργυροπελεκάνους, βουτηχτάρια, πάπιες. Η ομορφιά της φύσης ήταν μαγική. Μετά από έναν περίπατο πλάι στη λίμνη επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο για την επιστροφή έχοντας στο μυαλό μας υπέροχες εικόνες, αλλά και πολλές γνώσεις για αυτόν τον πανέμορφο τόπο.

Την Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017  επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό μουσείο της Θεσσαλονίκης. Ξεκινήσαμε το πρωί και πήγαμε με το λεωφορείο. Ήμασταν μόνο η τέταρτη τάξη, το Δ1 και το Δ2 μαζί.

Το Αρχαιολογικό Mουσείο βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη. Εκεί είχαμε μια ξεναγό που την λέγανε κυρία Μαρία. Η ξεναγός μας μάς μίλησε για πάρα πολλά πράγματα και μας πήγε και στους δυο ορόφους.

Είδαμε αρχαία νομίσματα, ειδώλια, χρυσά στέφανα, κοσμήματα, εργαλεία, τάφους, αγγεία, αγάλματα, κρατήρες που έφτιαχναν το κρασί και πολλά άλλα που τα χρησιμοποιούσανε στα αρχαία χρόνια.

Εμένα μου αρέσανε περισσότερο τα χρυσά στέφανα και τα αρχαία νομίσματα.

Ξέχασα να πω ότι όση ώρα περιμέναμε την ξεναγό καθίσαμε και φάγαμε.

Στο Αρχαιολογικό μουσείο μάθαμε για τους αρχαίους Έλληνες και την ιστορία τους. Θα ήθελα να επισκέπτομαι και άλλα μουσεία για να μαθαίνω περισσότερα πράγματα.      

                                                                                                                                                 ( Σοφία Μαυρομάτη Δ2)

 

                                                                                                                        

 

 

Σήμερα πήγαμε εκδρομή στη Φάρμα Κουκάκη στο Κιλκίς. Όταν μπήκαμε στο κτίριο μας υποδέχτηκε ένας εργαζόμενος. Μας  έδωσε να φορέσουμε στα πόδια μας μικρές πλαστικές σακούλες και σκουφάκια για να μη μεταφέρουμε μικρόβια στο εργαστήριο.

Όταν άρχισε η ξενάγηση μας έδειξε πώς φτιάχνεται ένα πλαστικό μπουκάλι και πως μέσω του υπολογιστή τα γαλακτοκομικά προιόντα, το γάλα-κακάο, το γιαούρτι, το βούτυρο. Επίσης μας εξήγησε πως γίνεται η παστερίωση του γάλακτος.

Δυστυχώς έβρεχε πολύ και δεν μπορέσαμε να πάμε στον στάβλο με τα ζώα. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδρομή και μάθαμε πολλά πράγματα.

 

Ένα ακόμα μουσείο επισκέφτηκαν οι μαθητές της Στ’ τάξης στις 16 Νοεμβρίου! Στο ιστορικό κτήριο του Ελληνικού Προξενείου στην οδό Προξένου Κορομηλά οι μαθητές περιηγήθηκαν στους χώρους του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα. Είδαν προσωπικά αντικείμενα του Λάμπρου Κορομηλά, του Παύλου Μελά κι άλλων Μακεδονομάχων. Έγιναν και οι ίδιοι Μακεδονομάχοι μέσα από ένα παιχνίδι και φόρεσαν τις φορεσιές τους. Στο τέλος επισκέφτηκαν και την κρύπτη που ένωνε το Προξενείο με τον Ιερό Ναό του Γρηγόριου Παλαμά.

 

 

Στις 25/10/2017 κάναμε  ένα «ταξίδι» στην ιστορία της Θεσσαλονίκης  επισκεπτόμενοι κάποια οθωμανικά και εβραϊκά μνημεία της πόλης. Αρχικά πήγαμε σε ένα τζαμί, το Γενί Τζαμί, το οποίο λειτουργεί ως Μουσείο. Εκεί μας μίλησαν για την προετοιμασία της προσευχής τους και για κάποια πράγματα της θρησκείας τους. Αμέσως μετά επισκεφτήκαμε τη Συναγωγή των Μοναστηριωτών στην οδό Συγγρού, όπου είδαμε τον χώρο προσευχής των Εβραίων και το σύμβολό τους , το αστέρι του Δαβίδ. Κλείνοντας την επίσκεψή μας ακολουθήσαμε με την ξεναγό μας ως  το Εβραϊκό Μουσείο, όπου μας μίλησε μια κυρία για το ολοκαύτωμα των Εβραίων. Μας έδειξαν το μηχάνημα που τύπωναν τον αριθμό στα μαντήλια των Εβραίων.   Μάθαμε επίσης πόσοι πολλοί οδηγήθηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και  χάθηκαν.  Περάσαμε υπέροχα!                                     

(Η ξενάγηση αυτή έγινε σε συνέχεια των προηγούμενων που κάναμε στα Ρωμαϊκά και Βυζαντινά μνημεία, ώστε να γίνει αντιληπτή  από τα παιδιά η εξέλιξη της ιστορίας και του πολιτισμού της πόλης ).

 

Την Τρίτη 24 Οκτωβρίου πήγαμε στη Θεσσαλονίκη για να δούμε τα ρωμαϊκά μνημεία. Πρώτα είδαμε τη Ρωμαϊκή Αγορά. Μας έκανε εντύπωση το Ωδείο, που είναι στην ανατολική πλευρά της αγοράς. Μάθαμε ότι στα παλιά χρόνια είχε μια πολύ ψηλή και στολισμένη σκηνή και ήταν σκεπασμένο. Είδαμε λίγο πιο πέρα έναν κίονα ψηλό, τον μοναδικό που διασώθηκε στην περιοχή. Στα Ρωμαϊκά χρόνια οι άνθρωποι μαζεύονταν στην αγορά και συζητούσαν και μπορούσαν να κάνουν και λουτρά.  Μέσα στο Μουσείο γνωρίσαμε τα αγάλματα των Μουσών, παρατηρήσαμε τα λυχναράκια και διάφορα αγγεία.  Στη συνέχεια βρεθήκαμε στη Ροτόντα, όπου είδαμε τα μοναδικά στον κόσμο ψηφιδωτά και τον τεράστιο θόλο. Κατηφορίσαμε στην Καμάρα και έπειτα στο ανάκτορο του Γαλέριου. Μας εντυπωσίασε και μας ξάφνιασε το Οκτάγωνο που ήταν ένα μεγαλοπρεπές κτήριο, η αίθουσα του θρόνου του Γαλέριου. Και κάπως έτσι τελείωσε το φανταστικό ταξίδι μας στην Ρωμαϊκή εποχή. Ήταν ένα πολύ ωραίο ταξίδι. Θα θέλαμε να το επαναλάβουμε!       ( τα παιδιά της Ε' τάξης )

           

           

           

Όπως  όλα τα σχολεία της χώρας, έτσι κι εμείς αφιερώσαμε μια ολόκληρη μέρα στον αθλητισμό! Γεμάτοι ενθουσιασμό και χαρά επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία και πήγαμε στον χώρο αθλητισμού Soccer Center, όπου και θα πραγματοποιούσαμε τις δράσεις μας. Όλες οι τάξεις κυκλικά συμμετείχαμε στις δραστηριότητες. Παίξαμε βόλεϋ, χάντμπολ, ποδόσφαιρο, κάναμε χειροτεχνίες, αερόμπικ- χορό και αγωνιστήκαμε στον στίβο περιπέτειας. Περάσαμε υπέροχα!