Το σχολείο μας

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2018 – 2019

 

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

 

Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές/τριες ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται,  δημιουργούν, παίζουν, κάνουν φιλίες, διαμορφώνουν χαρακτήρα, στάσεις και αξίες ζωής. Η ζωή στο σχολείο ρυθμίζεται από όρους και κανόνες και ο αμοιβαίος σεβασμός και η τήρηση των κανόνων λειτουργίας του σχολείου θεωρούμε ότι θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην καλύτερη μεταξύ μας συνεργασία, αλλά κυρίως στην επίτευξη των δύο πρωταρχικών κοινών μας στόχων: την ασφάλεια των παιδιών και τη βέλτιστη ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το παρόν επικαιροποιημένο κείμενο συμπεριλαμβάνει τις αλλαγές στην κείμενη νομοθεσία και έχει διαμορφωθεί, τα προηγούμενα χρόνια, μέσα από εκτεταμένες συζητήσεις με τα παιδιά σε επίπεδο τάξης, σε εκτενείς συνεδριάσεις των εκπαιδευτικών, σε συνεργασία με τη Σχολική Σύμβουλο και το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. 

Στόχος μας είναι η δημιουργία των καλύτερων δυνατών συνθηκών φοίτησης για τους μαθητές μας. Έτσι, πρωταρχική μας επιδίωξη είναι ο συνδυασμός μιας δημιουργικής σχολικής ζωής με τον αλληλοσεβασμό, το σεβασμό στους κανόνες της σχολικής ζωής και την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής (π.χ. συνεργασία). Πιστεύουμε ότι σε ένα τέτοιο περιβάλλον το παιδί νοιώθει σιγουριά, ασφάλεια, ολοκληρώνει τους στόχους του και δικαιώνει τις προσδοκίες όλων. Για όλα τα παραπάνω κρίνεται απαραίτητη και η δική σας συνδρομή και συνεργασία. Όχι με ένα τρόπο αόριστο και γενικό, αλλά μέσα από τη σχολική καθημερινότητα του παιδιού. Παρακαλούμε να  διαβάσετε  τον κανονισμό λειτουργίας, να τον συζητήσετε με τα παιδιά σας, να τηρήσετε τις διαδικασίες που σας αφορούν και να συμβάλλετε στη διαμόρφωση μιας  ήρεμης, οργανωμένης, δημιουργικής και συνεργατικής  σχολικής κοινότητας  προς όφελος όλων των μαθητών μας.

Όραμα-Ταυτότητα του σχολείου

  • Το Σχολείο μας επιδιώκει την ανάπτυξη ενεργών πολιτών με κριτική άποψη, δίνοντας έμφαση στις δημοκρατικές αξίες, στην ανάληψη προσωπικής και συλλογικής (συν)ευθύνης από κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη θετικής ατμόσφαιρας συνεργασίας και διαμόρφωση του συναισθήματος του «εμείς».
  • Εστιάζει στις αρχές της ενεργητικής συμμετοχής, στην ενίσχυση κινήτρων για ανάπτυξη πρωτοβουλιών, στην συνεργασία εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών/τριών με στόχο μια παιδαγωγική συμφωνία προς όφελος των μαθητών.
  • Δεσμεύεται να παρέχει ένα ασφαλές και θετικό περιβάλλον, στοχεύοντας στη μεγιστοποίηση εμπειριών και ευκαιριών μάθησης για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες.
  • Με βάση την προαναφερόμενη στοχοθεσία και την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας, το σχολείο μας θέτει τις βάσεις για την εξάλειψη και κυρίως την πρόληψη κάθε είδους ανάρμοστης, μη αποδεκτής συμπεριφοράς.

Αποσαφήνιση του όρου «ανεπιθύμητη-ανάρμοστη-μη αποδεκτή συμπεριφορά»

  • Τα προβλήματα συμπεριφοράς μπορούν να διαταράξουν το κλίμα στη σχολική τάξη, να κατασπαταλήσουν τον διδακτικό χρόνο, να εξουθενώσουν τον εκπαιδευτικό και συνεπώς να επηρεάσουν τη μαθησιακή διαδικασία καθώς και την κοινωνική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των μαθητών. Μια συμπεριφορά είναι ανεπιθύμητη, ανάρμοστη ή μη αποδεκτή, όταν ενοχλεί το ίδιο το παιδί ή τους γύρω του, προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα στο ίδιο ή στους άλλους, διακόπτει τη μαθησιακή διαδικασία και δυσχεραίνει το έργο του σχολείου. Αφορά στην παρουσία του μαθητή τόσο εντός όσο και εκτός τάξης.
  • Σε αυτό το πλαίσιο επιχειρούμε να καταστήσουμε σαφές ότι το σχολείο μας τάσσεται κατά οποιασδήποτε συμπεριφοράς, η οποία είναι δυνατό να βλάψει τόσο σωματικά όσο και ψυχικά οποιοδήποτε μέλος της σχολικής μας κοινότητας.
  • Έτσι, η άσκηση σωματικής και λεκτικής βίας που στόχο έχει τη θυματοποίηση και εκφοβισμό των μελών της σχολικής κοινότητας καθώς και τον -με οποιονδήποτε τρόπο - αποκλεισμό τους από ομαδικές δραστηριότητες, την υποβάθμιση των ικανοτήτων και επιτευγμάτων τους, τον εμπαιγμό της εθνικής καταγωγής, της κοινωνικής προέλευσης και της εμφάνισης, αποτελούν μορφές ανεπιθύμητης συμπεριφοράς.
  • Εκτός από τις ενέργειες εκφοβιστικής συμπεριφοράς, ως ανεπιθύμητη συμπεριφορά εκλαμβάνουμε και την απόκλιση από τους βασικούς κανόνες λειτουργίας του σχολείου που αναλύονται στο 2ο μέρος του κανονισμού που αφορά στους μαθητές.

Αντιμετώπιση μη αποδεκτής συμπεριφοράς

Το σχολείο μας εφαρμόζοντας παιδαγωγικές αρχές και πρακτικές εστιάζει κυρίως στην ενίσχυση της θετικής συμπεριφοράς, ως μέτρο πρόληψης αλλά και εγκαθίδρυσης ενός θετικού ψυχολογικού κλίματος.

Γνωρίζοντας δε, ότι το σχολείο αποτελεί μια μικρογραφία της κοινωνίας, καλείται να προβεί σε άμεσες ενέργειες για την αντιμετώπιση τέτοιων συμπεριφορών. Για το λόγο αυτό γνωστοποιεί σε όλα τα μέλη της τις παρακάτω παιδαγωγικές προσεγγίσεις αντιμετώπισης «μη αποδεκτών συμπεριφορών»:

Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς

  • Εστίαση στη συμπεριφορά κι όχι στο πρόσωπο, για την αποφυγή θυματοποίησης του παιδιού που ενεργεί με μη αποδεκτό τρόπο.
  • Ο εκπαιδευτικός θα προβαίνει σε παρατήρηση (1η, 2η, 3η), ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα εμφάνισης της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς και με τέτοιο τρόπο ώστε οι μαθητές να αναλογιστούν τις επιπτώσεις της συμπεριφοράς τους τόσο στους ίδιους, όσο και στους συμμαθητές τους, καθώς και τη δυνατότητα αλλαγής/εμφάνισης μιας νέας επιθυμητής συμπεριφοράς.
  • Εάν η ανεπιθύμητη συμπεριφορά επιμένει (μετά από τις παρατηρήσεις) ο μαθητής καλείται να αλλάξει θέση εντός τάξης (πχ γωνιά σκέψης) ή στις μεγαλύτερες τάξεις με ολιγόλεπτη απομάκρυνση από την τάξη (σε ελεγχόμενο χώρο κοντά στο γραφείο της Διεύθυνσης) για να σκεφθεί, να ηρεμήσει και να βελτιώσει τη συμπεριφορά του.
  • Σε περίπτωση που η συμπεριφορά συνεχίζεται, ενημερώνεται η Διεύθυνση του σχολείου και σε συνεργασία με εκπαιδευτικό και το μαθητή κάνουν συμφωνία ή καταρτίζουν ένα πρόγραμμα τροποποίησης της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς. Αν η αποκλίνουσα συμπεριφορά συνεχίζεται, ο μαθητής - στη βάση των λογικών συνεπειών - δύναται να στερείται των δικαιωμάτων του (πχ χρόνο από το διάλειμμα, συμμετοχή σε δραστηριότητες της ομάδας, ή της τάξης του κλπ).
  • Αν ο μαθητής επιμένει στην ίδια μη επιθυμητή συμπεριφορά, ενημερώνονται οι γονείς και καλούνται στο σχολείο όπου υιοθετείται ένα κοινό σχέδιο δράσης για τροποποίηση της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς.
  • Αν τα προαναφερόμενα δεν φέρουν αποτέλεσμα ενημερώνονται ο Σύλλογος Διδασκόντων, ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου, το σχολικό συμβούλιο και ειδικοί συνεργάτες κατά περίπτωση (υποστηρικτικοί φορείς, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά.).

 

1ο ΜΕΡΟΣ: ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ –ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ-ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

  • Η προσέλευση και η αποχώρηση των μαθητών γίνεται ΠΑΝΤΟΤΕ από την είσοδο της αυλής που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Μήλιου και Γρηγοριάδη.
  • Η πρωινή προσέλευση των μαθητών γίνεται το αργότερο ως τις15’ που χτυπά το κουδούνι.
  • Οι γονείς δεν εισέρχονται στο σχολείο εκτός εάν έχουν προγραμματισμένο ραντεβού ή άδεια από τη Διεύθυνση για ειδικούς λόγους.
  • Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση καθυστέρησης , ο μαθητής μόνος (εάν έρχεται ασυνόδευτος) ή με το συνοδό του, προσέρχεται για ενημέρωση και άδεια εισόδου στο γραφείο της Διεύθυνσης.
  • Οι μαθητές δε φεύγουν πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης (πχ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα/κηδεμόνα και φυσικά μετά από άδεια του εκπαιδευτικού και της Διεύθυνσης.
  • Όλες οι τάξεις σχολούν 15΄. Στη συνέχεια λειτουργεί το Ολοήμερο σχολείο με ώρες αποχώρησης 15.00΄και 16.00΄. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους, να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου και να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους χωρίς καθυστέρηση. Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους, δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι. Αν ο γονέας/κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει, οι μαθητές παραμένουν στο παγκάκι κοντά στο γραφείο της διεύθυνσης. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που σχολούν, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα στο Ολοήμερο.
  • Οι μαθητές της Α, Β και Γ τάξης παραδίδονται από τους εκπαιδευτικούς στους γονείς/κηδεμόνες που έχουν ορισθεί να τα παραλαμβάνουν. Οι μαθητές των υπόλοιπων τάξεων αποχωρούν μόνοι τους και με τη βοήθεια της σχολικής τροχονόμου περνούν τις διαβάσεις. Η σχολική τροχονόμος μεριμνά για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών έως και 15 λεπτά μετά τη λήξη των μαθημάτων.
  • Κανένα όχημα και για κανένα λόγο δεν επιτρέπεται να κλείνει την είσοδο της αυλής του σχολείου.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

  • Είναι βιωματική μάθηση και αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής γι’ αυτό, οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές αφού ενημερώσουν οι γονείς και μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά και οι υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκειά τους είναι ανάλογη με το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο (εκτός ελαχίστων περιπτώσεων κατόπιν ενημέρωσης), ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται ανάλογα (π.χ. στις Εθνικές γιορτές ορίζεται η ώρα έναρξης, η διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο).

ΟΛΟΗΜΕΡΟ

  • Για την εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος και την προστασία των μαθητών των ολοήμερων τμημάτων, παρακαλούνται οι γονείς-κηδεμόνες να είναι συνεπείς στη δηλωθείσα ώρα αποχώρησης των παιδιών.
  • Επισημαίνεται ότι η φοίτηση των μαθητών του Ολοήμερου Προγράμματος διακόπτεται όταν το παιδί συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες, οι οποίες δεν δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση, όταν ο γονέας/κηδεμόνας ζητήσει τη διακοπή της φοίτησης με γραπτή αίτησή του ή όταν ο γονέας/κηδεμόνας δεν επικαιροποιήσει την εγγραφή του παιδιού κατά το 2ο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου και το 1ο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου.

ΓΟΝΕΙΣ / ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

  • Ενημερώνουν άμεσα για αλλαγές στα στοιχεία επικοινωνίας (Ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνα κλπ)
  • Ενημερώνουν άμεσα το σχολείο σε κάθε περίπτωση αλλαγής επιμέλειας ή κηδεμονίας των παιδιών τους, προσκομίζοντας τα αντίστοιχα έγγραφα.
  • Ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου και διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου αλλά και στην ιστοσελίδα του σχολείου).
  • Ενημερώνουν έγκαιρα το σχολείο σε περίπτωση απουσίας, ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν όλα τα τηλέφωνά σας.
  • Ενημερώνουν για όσα ζητήματα αφορούν τα παιδιά και μπορούν να επηρεάσουν την ομαλή πορεία τους στο σχολείο, την ψυχοσωματική τους υγεία, την ασφάλεια και τη συμπεριφορά τους (προβλήματα υγείας, οικογενειακά προβλήματα κλπ).

Τονίζεται πως όλες οι πληροφορίες που έχει το σχολείο στη διάθεσή του για τους μαθητές, τις μαθήτριες και τις οικογένειές τους είναι απόλυτα εμπιστευτικές και σε καμία περίπτωση δεν κοινοποιούνται σε τρίτους.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική και υλοποιείται με διάφορους τρόπους:

  • Προγραμματισμένες συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς σε επίπεδο τμήματος (ομαδικές)
  • Προγραμματισμένες συναντήσεις με τον εκπαιδευτικό και τον γονέα (ατομικές)
  • Κάθε εκπαιδευτικός έχει ορίσει ημέρα και ώρα που είναι διαθέσιμος για ενημέρωση/συνεργασία
  • Ενημέρωση με σημειώματα ή ηλεκτρονικά μηνύματα (για διάφορα θέματα που αφορούν τους μαθητές)
  • Ενημέρωση για τις δράσεις του σχολείου μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου
  • Τηλεφωνική ή προσωπική επικοινωνία με τη Διεύθυνση
  • Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, ενημερώστε/συζητήστε πρώτα με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και στη συνέχεια (αν δεν επιλυθεί) με τη Διεύθυνση.
  • Τέλος είναι σημαντικό οι γονείς/κηδεμόνες να συμμετέχουν στις πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις του σχολείου καθώς και στις εκδηλώσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΩΡΟ

Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους, αποχωρούν αφού βεβαιωθούν ότι το παιδί βρίσκεται στην ασφάλεια και ευθύνη του σχολείου. Ενδεικτικές περιπτώσεις που δυσχεραίνουν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και θα πρέπει να αποφεύγονται από τους γονείς είναι:

  • Η καθυστερημένη προσέλευση στο σχολείο
  • Η είσοδος του γονέα μέχρι την αίθουσα διδασκαλίας
  • Η διακοπή του μαθήματος και η απασχόληση του εκπαιδευτικού για “ευκαιριακή ενημέρωση”
  • Η απασχόληση εκπαιδευτικού κατά τη διάρκεια του διαλείμματος που είναι επιφορτισμένος /η με την ευθύνη της επίβλεψης των μαθητών
  • Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε επαφή – επικοινωνία γονέα με μαθητή/τρια του σχολείου εκτός από το παιδί του. Ιδιαίτερα, κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να αγγίζει ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε το δάσκαλο της τάξης ή τη Διεύθυνση οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.
  • Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτήριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει άδεια.

 

2ο ΜΕΡΟΣ: ΜΑΘΗΤΕΣ

ΓΕΝΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Η συμπεριφορά των μαθητών μας οφείλει να διέπεται από τις παρακάτω απαράβατες αρχές:

  • Σεβασμός στη διαφορετική προσωπικότητα και τα δικαιώματα κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας
  • Αποφυγή κάθε μορφής βίας (ενημερωθείτε για την πολιτική του σχολείου για το σχολικό εκφοβισμό)
  • Ευγένεια
  • Συνέπεια
  • Προστασία και φροντίδα του σχολικού περιβάλλοντος
  • Πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας
  • Ευγενής άμιλλα και όχι αντιπαλότητα
  • Ειλικρίνεια
  • Σεβασμός στη σχολική περιουσία και στα πράγματα των συμμαθητών.
  • Όλα τα προαναφερόμενα έχουν ισχύ όχι μόνο μέσα στην τάξη αλλά και στα εργαστήρια, τη βιβλιοθήκη, την αίθουσα εκδηλώσεων, το προαύλιο, στις εκπαιδευτικές επισκέψεις και τις εκδρομές.

 

 Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

  • Το σχολείο μου είναι το δεύτερο σπίτι μου. Οφείλω να το φροντίζω και να το προσέχω.
  • Αφήνω τις τάξεις, στις οποίες κάνω μάθημα, τακτοποιημένες.
  • Αν καταστρέψω κάτι φροντίζω για την αντικατάστασή του (όργανο, υλικό, βιβλία, κ.λπ.).
  • Δεν φέρνω στο σχολείο κανενός είδους ηλεκτρονικά παιχνίδια/συσκευές ή προσωπικά αντικείμενα μεγάλης αξίας ή επικινδυνότητας. Έχω την ευθύνη σε περίπτωση απώλειας.
  • Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ δεν επιτρέπεται.
  • Δεν φέρνω στο σχολείο πολλά χρήματα.
  • Φροντίζω να ικανοποιώ τις ανάγκες μου στο διάλειμμα ώστε να μη χρειαστεί να διακόψω το μάθημα.

ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Η πρωινή συγκέντρωση και προσευχή γίνεται στο προαύλιο όταν ο καιρός το επιτρέπει και στον κλειστό χώρο μπροστά από τη βιβλιοθήκη όταν ο καιρός είναι βροχερός ή έχει πολύ κρύο.

  • Προσέρχομαι έγκαιρα στην συγκέντρωση – προσευχή.
  • Μπαίνω γρήγορα στη γραμμή μου, ακολουθώ τις υποδείξεις, προσέχω τις ανακοινώσεις.
  • Αν δεν επιθυμώ να προσευχηθώ (αλλόθρησκοι μαθητές) παραμένω ήσυχος για να μην ενοχλώ τους άλλους.
  • Μετά την προσευχή μπαίνω συντεταγμένα και προσεκτικά στην τάξη.
  • Κινούμαι στη δεξιά πλευρά του διαδρόμου ή της σκάλας ιδιαίτερα όταν κρατώ τη τσάντα μου ώστε να διευκολύνω  την κίνηση των συμμαθητών μου και να αποτρέψω ενδεχόμενο ατύχημα.

 

ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

  • Ακολουθώ τον κανονισμό λειτουργίας της τάξης που φτιάξαμε μαζί με τους συμμαθητές μου και το/τη δάσκαλο/α μου.
  • Συνεργάζομαι με τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου ώστε να επικρατεί ευχάριστο, ήρεμο και δημιουργικό περιβάλλον για μάθηση.
  • Παρακολουθώ προσεκτικά και συμμετέχω ευγενικά στο μάθημα
  • Φροντίζω ώστε η τάξη μου να είναι καθαρή και τακτοποιημένη
  • Ανταποκρίνομαι με συνέπεια στα καθήκοντά μου και σέβομαι δασκάλους και συμμαθητές
  • Στη διάρκεια του μαθήματος δεν τρώω, ούτε μασάω τσίχλα
  • Αποφεύγω το τρέξιμο και τα επικίνδυνα παιχνίδια μέσα στην τάξη για να προστατεύσω τον εαυτό μου, τους άλλους, αλλά και τα αντικείμενα της τάξης

 

ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

  • Τηρώ προσεκτικά τους κανόνες ασφαλείας που ορίζει ο εκπαιδευτικός.
  • Χρησιμοποιώ τα υλικά και τα μέσα που μου προσφέρονται και χρειάζομαι για το μάθημά μου, πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες χρήσης τους
  • Δεν περιεργάζομαι αντικείμενα που υπάρχουν, ούτε πλησιάζω σε μηχανήματα και διακόπτες χωρίς την άδεια του δασκάλου/ας
  • Προσέχω τα έπιπλα, τα εργαλεία, τα υλικά και τα μηχανήματα και αναφέρω τυχόν φθορές η προβλήματα.
  • Τακτοποιώ φεύγοντας ώστε να τα χρησιμοποιήσουν και οι επόμενοι μαθητές

ΣΤΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Η βιβλιοθήκη είναι προέκταση της τάξης μου. Κάνω εργασίες, ερευνώ, δανείζομαι βιβλία. Γι’ αυτό:

  • Εφαρμόζω τον κανονισμό λειτουργίας της
  • Επιστρέφω τα βιβλία στην προθεσμία που πρέπει
  • Φροντίζω τα βιβλία ώστε να μη σχίζονται ή να παθαίνουν φθορές
  • Σε περίπτωση φθοράς ή απώλειας του βιβλίου το αντικαθιστώ άμεσα.
  • Προσέχω τον εξοπλισμό της όταν κάνω μάθημα εκεί και αναφέρω αν διαπιστώσω κάποιο πρόβλημα.
  • Φροντίζω την καθαριότητα του χώρου για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλους μαθητές.

ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

  • Πηγαίνω οργανωμένα και μπαίνω ήρεμα από την είσοδο που έχει οριστεί για την τάξη μου.
  • Κάθομαι στο σημείο που έχει οριστεί για την τάξη μου και περιμένω ήσυχα την έναρξη της εκδήλωσης.
  • Παρακολουθώ αθόρυβα, προσεκτικά και με το σεβασμό που αρμόζει στην εκδήλωση.
  • Χειροκροτώ με ευγένεια τις προσπάθειες των συμμαθητών μου
  • Αποφεύγω εκδηλώσεις και συμπεριφορές που δεν ταιριάζουν στη σχολική ατμόσφαιρα
  • Δεν τρώω, ούτε μασάω τσίχλα
  • Προσέχω να μην προκαλέσω ζημιές και διατηρώ το χώρο καθαρό
  • Αποχωρώ με τάξη και ευγένεια, αφήνοντας το χώρο τακτοποιημένο

ΣΤΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

  • Στο διάλειμμα βγαίνω πάντα από την αίθουσα (οι αίθουσες κλειδώνουν και στις μεγάλες τάξεις και ορίζεται υπεύθυνος μαθητής γι’ αυτό. Κανένας δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του).
  • Παίρνω το φαγητό μου ή ότι άλλο χρειάζομαι
  • Κινούμαι ήρεμα στους διαδρόμους
  • Στις σκάλες και στους διαδρόμους κινούμαι πάντα στη δεξιά πλευρά χωρίς βιασύνη, με προσοχή.
  • Στο προαύλιο αποφεύγω το ανεξέλεγκτο τρέξιμο και τα παιχνίδια με βαριά μπάλα (μπορεί να τραυματιστώ ή να προκαλέσω ατύχημα).
  • Εάν βρέχει παραμένω στο εσωτερικό του σχολείου στους χώρους που έχουν οριστεί για το τμήμα μου
    • Α,Β και Γ τάξεις στο ισόγειο
    • Δ, Ε και Στ τάξεις στο κάτω επίπεδο του Σχολείου
  • Στη βιβλιοθήκη (είναι ανοικτή όταν ο καιρός δεν είναι καλός) μπαίνω χωρίς φαγητό, χυμό κλ.π.στα χέρια μου, μόνο για να παίξω με κάποιο επιτραπέζιο παιχνίδι.
  • Παίζω πινγκ πονγκ ανάλογα με το πρόγραμμα που είναι αναρτημένο, φροντίζοντας να παραμένουν σε καλή κατάσταση οι ρακέτες και το τραπέζι που χρησιμοποιώ.
  • Δεν καταφεύγω ποτέ στη βία, δεν προσβάλλω κανένα, λύνω ομαλά τις διαφωνίες που μπορεί να προκύψουν στο παιχνίδι.
  • Σε περίπτωση ανάγκης, προβλήματος ή βοήθειας για οποιοδήποτε λόγο, απευθύνομαι σε έναν εκπαιδευτικό ή έναν επόπτη μαθητή για να με βοηθήσει.
  • Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχομαι γρήγορα στην αίθουσα χωρίς να τρέχω.
  • Πρέπει να έχω ήδη τελειώσει το φαγητό μου και έχω τακτοποιήσει τις ανάγκες μου.

ΣΤΟ ΣΧΟΛΑΣΜΑ

  • Μαζεύω τα πράγματά μου, προσέχω να μη ξεχάσω τίποτα
  • Κατεβαίνω τις σκάλες από τη δεξιά πλευρά και προσέχω τα πράγματά μου ώστε να μην ενοχλήσω συμμαθητές μου ή προκαλέσω ατύχημα.

ΣΤΙΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ

  • Ρίχνω τα χαρτιά πάντοτε μέσα στους κάδους
  • Τραβάω πάντα το καζανάκι
  • Πλένω πάντοτε τα χέρια μου με σαπούνι
  • Κλείνω καλά την βρύση
  • Χρησιμοποιώ το χαρτί υγείας και τις χειροπετσέτες με οικονομία (όσο χρειάζομαι)
  • ΔΕΝ μπαίνω στις τουαλέτες με φαγητό
  • Φροντίζω να αφήσω το χώρο όσο γίνεται πιο καθαρό

 

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:

  • Τηλέφωνο 2394022515 –Φαξ: 2394022508
  • Στείλτε μας μήνυμα (e-mail) στη διεύθυνση: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  • Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Σχολείου: http://1dim-lagkad.thess.sch.gr

 

Σε περίπτωση που χρειαστείτε αντίγραφο του κανονισμού υπάρχει αναρτημένο στην ιστοσελίδα του σχολείου.

 

 

 

 

 

Κόψτε και επιστρέψτε συμπληρωμένο το παρακάτω τμήμα του εντύπου

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

Προς τη Διεύθυνση του 1ου Δημοτικού Σχολείου

 

 

Ο/Η …………………………………………………………………………………………………………………….., γονέας/κηδεμόνας του/της ……………………………………………………………………………………………………….. μαθητή/τριας της ……….. τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λαγκαδά, δηλώνω ότι έλαβα γνώση του κανονισμού λειτουργίας του Σχολείου για το σχολικό έτος 2018-2019.

 

Λαγκαδάς, …../..…/ 2018

Ο/Η  Γονέας /Κηδεμόνας

Μετά την εκλογοαπολογιστική συνέλευση, και τη σύσταση σε σώμα, η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας έχει ως ακολούθως:

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας για το Σχολικό έτος 2021-22 είναι: 

Το σχολείο μας βρίσκεται στην κεντρική οδό της πόλης του Λαγκαδά, Μεγάλου Αλεξάνδρου 24 και ανήκει στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.