Μαθητές της Στ τάξης αδελφοποιήθηκαν ηλεκτρονικά με σχολείο στην Πολωνία και πραγματοποίησαν project με θέμα τα Δικαιώματα των Παιδιών. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στο μάθημα των Γερμανικών στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος eTwinning. Γενικός σκοπός αυτού του Προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών για θέματα κοινωνικού χαρακτήρα κάνοντας χρήση των ΤΠΕ και αξιοποιώντας την διερευνητική δεξιότητα τους αλλά και αναπτύσσοντας την επικοινωνιακή ικανότητα των μαθητών στα Γερμανικά.

Οι μαθητές μυήθηκαν στη συνεργασία προκειμένου να παράγουν συλλογικά έργα και προκειμένου να συνδέουν την ευρύτερη κοινότητα με το περιβάλλον, τον πολιτισμό, την τεχνολογία, όπως και να χρησιμοποιούν δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ για την δημιουργική παραγωγή εργασιών, για την ανάπτυξη της αυτονομίας τους και για την συνεργατική μάθηση, τόσο σε προφορικό όσο και σε γραπτό επίπεδο.

Κάνοντας χρήση ΤΠΕ και δουλεύοντας πάνω στην πλατφόρμα του twinspace αντάλλαξαν οι μαθητές με παιδιά που έχουν το ίδιο επίπεδο στην ξένη γλώσσα  σκέψεις, απόψεις,  δημιουργικές εργασίες, ηλεκτρονικά μηνύματα μέσω της δυνατότητας του twinspace- Εmail και του BLOG (ψηφιακή επικοινωνία), εξασκήθηκαν στην ξένη γλώσσα, την εμπλούτισαν και απόκτησαν γνωριμίες.

Παρουσίασαν τόπο και σχολείο, τον εαυτό τους, χρησιμοποίησαν Word,  δημιούργησαν PowerPoint ενσωματώνοντας φωτογραφικό υλικό και λεξιλόγιο, ανέβασαν τις δουλειές τους στην ειδική πλατφόρμα δείχνοντας  έτσι τη σημασία που έχουν τα δικαιώματα στην καθημερινή τους ζωή. Έπειτα σχεδίασαν θεματικά σταυρόλεξα και έπαιξαν σκετσάκια στα Γερμανικά που  βιντεοσκοπήθηκαν.

Σχετικά με τα Δικαιώματα γράφτηκαν στα Γερμανικά και στα Ελληνικά δύο τραγούδια:

1)      ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΙ                           (WIR BRINGEN EINE BOTSCHAFT)

2)      ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΙΔΟΣ                        (MILLENIUMSBOTSCHAFT VON MYRTIS)

Επιπλέον συζητήθηκε ο τρόπος μελοποίησης και προβολής. Για το ένα τραγούδι υπήρξε συνεργασία με τον Δάσκαλο Μουσικής του Δημοτικού Λαγυνών, τον κ. Κανάρη Κεραμάρη, ο οποίος έγραψε την μουσική. Για το δεύτερο τραγούδι χρησιμοποιήθηκε μουσική του RalphSiegel (Γερμανός παραγωγός μουσικής και συνθέτης) του οποίου το όνομα ακούστηκε και διαδόθηκε. Τα παιδιά του προγράμματος ηχογραφήθηκαν και βιντεοσκοπήθηκαν παρουσιάζοντας τα τραγούδια στα Ελληνικά και στα Γερμανικά. Επίσης ψάξανε για φωτογραφικό υλικό που συνοδεύει τους στίχους οπότε βοήθησαν με αυτό τον τρόπο να δημιουργηθούν βιντεοκλίπ. Τα αποτελέσματα μεταφορτώθηκαν κάποια στο vod.sch.gr, όπου το γερμανικό videoclip (καραόκι) του πρώτου τραγουδιού έλαβε θέση ανάμεσα στα «επιλεγμένα» και όλα στην πλατφόρμα του twinspace ως συλλογική δουλειά.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς παρουσίασαν τα παιδιά τα τραγούδια στην εκδήλωση του σχολείου μαζί με άλλες δραστηριότητες που παρουσίασαν η ομάδα και οι υπόλοιπες τάξεις σχετικά με το θέμα των Δικαιωμάτων των Παιδιών. Επίσης, το πολωνικό σχολείο μετέφρασε τους στίχους των τραγουδιών στη μητρική τους γλώσσα και τα τραγούδησε συμμετέχοντας κατά αυτόν τον τρόπο στη συλλογική προσπάθεια.

Ειδικά με το δεύτερο τραγούδι πετύχαμε να σμίξουμε μια γερμανική μελωδία  με ένα κεφάλαιο της ελληνικής ιστορίας συνοδευόμενη από ελληνικές φωνές μαθητών, για να μεταφέρουμε στους ακροατές την αναγκαιότητα και σημαντικότητα της ύπαρξης των Δικαιωμάτων των Παιδιών, όπως το Δικαίωμα στην Ζωή, στην Υγεία, στην Διατροφή, στην Οικογένεια, στην Ειρήνη κ.λπ. δείχνοντας έτσι την διαχρονική τους αξία.  Με την μετάφραση και των δύο τραγουδιών στα Γερμανικά και στα Πολωνικά διευρύνθηκαν οι γλωσσικές και γνωστικές έννοιες κάθε εταίρου και στην ξένη γλώσσα.

Μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων ερευνητικής μάθησης και ενεργητικής συμμετοχής εμπλούτισαν οι μαθητές τις γνώσεις τους πάνω σε θέματα που τους ενδιαφέρουν στην καθημερινή τους ζωή, όπως είναι τα Δικαιώματά τους, διδάχτηκαν γνωστικό υλικό και απέκτησαν γλωσσικές ικανότητες σύμφωνα με την βαθμίδα τους που κυμαίνεται από τις κοινές οδηγίες του Προγράμματος Σπουδών έως τις απαραίτητες ικανότητες για την εφαρμογή τους στην περιβαλλοντική θεματολογία. Τέλος, μέσα από τέτοιες καινοτόμες δράσεις που προωθούν την δημιουργικότητα στη μάθηση και στη διδασκαλία, μάθανε οι μαθητές να γίνονται υπεύθυνοι, να ενημερώνονται, να μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τεχνολογίες, να σκέφτονται συνετά, να αποφασίζουν και να δρουν  φιλότιμα. Επίσης μπήκε η βάση να αναπτυχθούν σε πολίτες με κοινωνική και δημοκρατική συνείδηση, εθνική και παγκόσμια, οι οποίοι μπορούν να συμμετέχουν στην κοινωνική και πολιτισμική ζωή και να συμβάλλουν στην γενικότερη πρόοδο του τόπου.